Mötesplatsen för dig inom fastighetsbranschen, feb, 20 2017
Senaste Nytt

Göteborg satsar i Cannes

Publicerad av
Henrik Ståhl - 22 feb 2016

22 privata och tre kommunala bolag finansierar Göteborgs monter på Mipim i Cannes. Syftet är att marknadsföra Göteborgsregionen och sätta ljuset på byggboomen som väntar.

Årets stora investerarmässa Mipim pågår 15-18 mars. Göteborgsregionen gör  en större satsning än föregående år.

I en nydesignad mässmonter finns en 3D-modell som visar vilka stora investeringsmöjligheter Göteborg erbjuder under de kommande åren. Särskild tonvikt läggs på de speciella möjligheter som skapas när stadsutveckling går hand i hand med industrins innovativa lösningar för transporter och energi.

- Göteborg har utmaningar i att planera för tillväxten. Det behövs företag och arbetskraft som bidrar till byggandet. Och vi behöver fler företag som investerar här. Mipim är en av flera satsningar som vi gör för att marknadsföra Göteborgsregionen internationellt, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg som projektleder satsningen i ett pressmeddelande.

Hela budgeten för marknadsföringen av Göteborg på Mipim är 3 680 000 kronor i år. Det är en ökning med 660 000 från föregående år.