City Gross anlitar Riksbyggen för förvaltningen av hyresadministrationen

Bild: Riksbyggen
Bild: Riksbyggen

City Gross Sverige AB har i konkurrens valt att anlitat Riksbyggen för att hantera koncernens hyresadministration. Avtalet är på två år och omfattar samtliga City Gross-butiker.

– Riksbyggen kändes som ett tryggt val och efter en noggrann utvärdering av flera olika anbud kom vi fram till att deras erbjudande passade oss bäst, säger Peter Ekström, Chef Etablering & Butiksutveckling på City Gross Sverige AB.

Under våren skickade City Gross ut en förfrågan angående hyresadministrativa tjänster till olika aktörer, för att hitta en förvaltningspartner för deras butiker. Det är Riksbyggens marknadsområde Rikskund som fått det nya uppdraget.

Riksbyggen kommer att för kundens räkning delta i hyresförhandlingar samt säkerställa att City Gross betalar rätt hyresnivå och i rätt tid. Samarbetet inkluderar även att Riksbyggen kommer delta i eventuella etableringsförändringar.

– På Riksbyggen är vi glada över samarbetsavtalet med City Gross som delar vårt fokus på ökad hållbarhet. Våra värdegrunder kompletterar varandra på ett bra sätt när det kommer till bland annat samverkan och nytänkande, säger Anders Tenggren, marknadsområdeschef för Rikskund, Riksbyggen.