Spara 80 % av administrationstiden i bostadsbranschen med denna digitala lösning!

Har tankarna snurrat kring olika val och vad som egentligen fungerar bäst för just ditt projekt? Med framväxten av digitala plattformar har en radikalt ny syn på fastighetsbranschen blomstrat, som tar oss från traditionellt pappersarbete till en dynamisk och effektiv verklighet. Så här löser du vanliga problem i dina fastighetsprojekt.

Utmaningen med kommunikation och stambyten

Under stambyten kan kommunikation med de boende vara ett av de viktigaste momenten för ett lyckat renoveringsprojekt. Tidsförändringar, underleverantörer och oinformerade boenden kan skapa svårigheter att öka nöjdheten och bidra till onödig stress i projektets olika delar. Många fastighets- och bostadsbolag upplever utmaningar med att hålla ihop de aktuella projekten. Det används ofta olika manuella metoder för att hantera kommunikationen med de kvarboende, de olika tillvalen i kök och badrum och det är krävande att informera om snabba förändringar. Lösningen ligger i att digitalisera kommunikationsprocessen med HomeRun.net.

bild

Få nöjdare boenden under renovering

En av de mest banbrytande aspekterna av HomeRuns plattform är möjligheterna att ha överblick. Nu har fastighetsägare, hyresgäster och entreprenörer en samlad kanal för snabb och smidig kommunikation. Detta främjar ett öppet samarbetsklimat och ökar samtidigt transparensen i projektet.

Ett bostadsbolag som använder HomeRuns digitala plattform är F O Peterson vilka bygger och renoverar fastigheter i Göteborgsregionen, de har tidigare haft utmaningar att administrera både tillval och materialval för de boende. 

”Fördelarna är att man får allt dokumenterat och all kommunikation med kunden finns sparad. Du kan gå tillbaka om det är oklarheter för kund i tillvalen finns hela historiken samlad vilket är perfekt om man behöver”, berättar Anton Svensson, projektledare på F O Peterson.

bild

Bli mästare på att digitalisera och effektivisera dina processer

Ekeblad Bostad har tagit ett djärvt steg in i den digitala eran med hjälp av HomeRun. För Josefine Thunmarker, byggprojektledaren och projektutvecklaren på Ekeblad Bostad, har HomeRun revolutionerat tillvalsprocessen. Genom att inkorporera HomeRuns digitala plattform för tillvalsprocessen har Ekeblad Bostad inte bara effektiviserat sin interna arbetsgång, utan har också lyckats erbjuda sina kunder en smidigare och mer engagerande upplevelse. Kunderna kan nu göra sina val online och signera digitalt, vilket inte bara sparar tid utan också minimerar risken för felaktigheter.

Innan totalentreprenören Tepac använde ett digitalt system upplevde de utmaningar med att hålla ihop projekten. De använde olika metoder för att hantera kommunikationen med de kvarboende och det var krävande att informera om snabba förändringar. Genom att välja HomeRun som digital plattform för tillval och kommunikation kan bostadsbolag tillhandahålla moderna och smidiga lösningar för sina boenden. Tepac sparar 80 % av den tid de skulle behöva lägga på administration med hjälp av HomeRuns plattform.

“Jag kan inte ens se hur tillvalen skulle fungera att göra manuellt, vi skulle behöva ha en tjänst på heltid som bara satt med det manuella”, berättar kontorsansvariga Jessica Hasselrot från Tepac.

Bli mer effektiv och spara tid du med – våra experter visar hur du kommer igång idag!